커뮤니티
  • HOME
  • 커뮤니티
  • 대학원 공지사항
대학원 공지사항
논문표절예방시스템 사용 안내
  • 글쓴이 관리자
  • 작성일 2024-03-07 13:46:27
  • 조회수 239
첨부파일 (붙임1-1) 논문표절예방시스템 사용 안내(국문).hwp | (붙임1-2) Obligation for Using Thesis Plagiarism Prevention system.hwp | (붙임2-1) 학위논문 표절점검확인서.hwp | (붙임2-2) Certificate_of_Checking_Plagiarism_of_Dissertation.docx

논문표절예방시스템 사용 안내

 

 

본 대학원에서는 아래와 같이 본 대학원 소속 학생이 논문표절예방 프로그램을 통하여 학위논문의 유사도를 스스로 점검하여 학위논문 표절을 사전에 예방할 수 있는 시스템을 운영하고 있습니다. 이에 학위청구논문 심사 신청자는 논문표절예방 시스템에서 의무적으로 청구논문의 유사도 검사 및 결과를 제출해야 함을 알려드립니다.

 

1. 이용대상: 2024-1학기 대학원 학위청구논문 제출 예정자(20248월 졸업예정자)

 

2. 이용방법

. 사용 신청

- 아래 기재사항을 작성 후 이메일로 사용 신청

이메일 주소: thesis@ajou.ac.kr

기재사항: 학과, 성명, 학번, 본교 이메일 주소, 사용목적

- 본교 이메일 주소가 없을 시 계정발급(https://www.ajou.ac.kr/_custom/ajou/_app/sso/login_oia.jsp)후 신청

- 본교 이메일 주소 이외의 다른 이메일(Naver, Daum, Google ) 사용 시, 계정이 삭제됨

. 계정 생성 및 이용 절차

- 대학원교학팀에서 신청 메일 확인 후 계정생성을 위한 아이디/패스워드 및 매뉴얼을 회신

- 매뉴얼을 토대로 Turnitin 홈페이지에서 계정생성

- 클래스 아주대학교 대학원으로 접속 후 유사도 검사를 할 자료(논문이나 보고서)의 전체를 업로드(제출)”

* 반드시 자료 전체(논문이나 보고서)를 업로드하여야 함

* 업로드 시 자료의 제목을 정확하게 입력

- 학위청구논문 유사도 검사 결과(%) 확인 및 다운로드(“현재보기페이지 및 디지털수령증”)

. 결과제출

구분

기간(기한)

제출서류

비 고

결과 검토

논문심사일

학위청구논문 유사도(%) 체크 결과

- "현재보기" 페이지

- "디지털수령증" 페이지

* 유사도(%) 체크 후 프로그램에서 출력 후 논문 심사 시 지도교수에게 제출

결과 제출

학위논문 최종 결과보고 제출 일

학위논문 표절점검 확인서(별도양식)

-“현재보기페이지

-“디지털수령증

* 지도교수 확인 및 날인 후 '심사 결과보고서'와 함께 학과로 제출

 

3. 유의사항

- [학위논문 표절점검 확인서]의 지도교수 확인사항 란(유사도(%), 심사논문 총 페이지 수, 지도교수 의견)반드시 지도교수가 확인 후 직접기재

- (중요)유사도(%)의 절대적인 기준은 없으며, 유사도 수치와 매칭 출처를 지도교수가 검토하고 점검하여 표절 여부를 확인

- 학생의 실제 학위논문의 페이지 수와 학위청구논문 유사도 검사 결과(“현재보기페이지 및 디지털수령증”)의 페이지 수가 동일한지를 지도교수가 확인(논문 일부분만 업로드하여 표절을 교묘히 피하는 부정행위를 방지하기 위함)

 

아주대학교 일반대학원 




Obligation for Using Thesis Plagiarism Prevention system

(Turnitin System)

 

We, the Graduate School, have implemented the Turnitin System to avoid thesis plagiarism before final submission for students who expect to apply for paper screening. It means that applicants who want to submit the thesis for degree have a duty to check for plagiarism in their dissertation. Below is the information you need for checking for similarity of thesis for degree by the thesis plagiarism prevention system(Turnitin System).

 

 

1. Object: Obligation to check for thesis plagiarism by using the Turnitin System.

2. Qualification: Students who expect to submit a thesis for degree(Dissertation), Spring Semester of 2024

3. Application Procedure

A. The graduate office will send email regarding the information how to use the system to those qualified through the school email account.

- For those who need to use the system before the dates given above must send an e-mail containing the details below to the person in charge of theses from the Office of the Graduate school through your own Ajou University email-account

- E-mail address of the person in charge of theses in the Office of the Graduate School : thesis@ajou.ac.kr

- Details to be included : 1) Department, 2) Name, 3) Student ID No., 4) Email address in Ajou, 5) Purpose of use

B. If you do not have an Ajou University email account, you have to obtain one through the Web-mail system.

- If you use another email account like Naver, Daum, Google, etc., it will be rejected automatically.

- Registration for Email Account from Ajou University : https://www.ajou.ac.kr/_custom/ajou/_app/sso/login_oia.jsp

4. How to Use the System

- Based on the information given by graduate office on process of using the system, sign up and log in on the Turntitn homepage.

- Click the class named "Ajou University Graduate School", and Upload the dissertation to check for similarities by clicking submission buttons for each purpose.

- Download Result Paper named "Current View" and "Digital Receipt"

- Confirmation of Similarity(%) and Originality Reports

 

5. Submission of results and confirmation from academic advisor

Classification

Period

Required Documents

Remarks

Submission of Self

checking

result

At the date of

Thesis review

Result of Similarity(%) and Originality Reports

- “Current View” page

- “Digital Receipt”

- Print out required documents from the Turnitin system

- Submit it to Academic Advisor

Confirmation of Self

checking

result

At the date of submission of thesis for degree

- Confirmation Letter from Academic Advisor (established form)

- “Current View” page

- “Digital Receipt”

- Confirmed by Academic Advisor

Submit the documents to the office


 

 

6. Note

- Certificate of Checking Plagiarism of dissertation must be written and confirmed by Academic advisor him/herself)

- There is no absolute standard of similarity(%). Academic advisors should review carefully about similarity percent and sources, and check that the pages of result of similarity(%) reports and the pages of thesis is same.

 

 

* Attachment : Certificate of Checking plagiarism of Dissertation

 

 

 

 

 The office of Graduate School, AJOU

목록





이전글 2024-1학기 대학원 종합시험 신청안내 (~3월 11일)
다음글 2024학년도 1학기 일반대학원 논문표절예방시스템 사용 관련 ...